Przypadek 1 – Nieaktualne hasło Office365

Do pewnego momentu logowanie przebiegało normalnie. Niestety zdarzyła się sytuacja, że pomimo poprawnego wpisania loginu oraz hasła system wyświetla komunikat “Błędne hasło”.

Przyczyna:
System e-learningowy jest połączony z kontem Office365. Prawdopodobnie należy uaktualnić hasło w systemie Office365.

Rozwiązanie:
Aby uaktualnić hasło w systemie Office365 należy przejść na stronę:
poczta.tischner.limanowa.edu.pl
a następnie spróbować się zalogować. System powinien wyświetlić monit o zmianę (aktualizację) hasła. Po aktualizacji hasła logowanie do platformy e-learningowej powinno przebiegać normalnie.

Przypadek 2 – Zapomniane hasło

Login lub hasło zostało zapomniane.

Przyczyna:
Platforma e-learningowa nie przechowuje haseł do konta. Jest ono sprawdzane w systemie Office365 podczas logowania do platformy. W związku z tym, nie ma możliwości odzyskania hasła przy pomocy platformy e-learningowej.

Rozwiązanie:
Aby odzyskać hasło należy przejść do Office 365 i odzyskać hasło (lub zresetować) przy pomocy odpowiedniego formularza lub osobiście udać się do pokoju A303.

Przypadek 3 – Zablokowana możliwość logowania

Częstym przypadkiem jest kilkukrotna próba logowania na konto platformy. Pomimo teoretycznie poprawnie wpisywanego hasła system wyświetla komunikat “Błędne hasło”.

Przyczyna:
Sytuacja ta występuje w przypadku nieprawidłowego wpisywania hasła (wciśnięty Caps Lock, błędnie wpisywane hasło, etc) lub też gdy Office365 wymaga uaktualnienia hasła.

W każdym z powyższych przykładów należy pamiętać, że po 3 krotnym wpisaniu hasła, które skutkuje komunikatem “Błędne hasło” – konto na platformie e-learningowej zostaje automatycznie zablokowane (niezależnie od sytuacji).

Rozwiązanie:
W tym przypadku jedyną możliwością odblokowania konta jest wysłanie zgłoszenia poprzez system HelpDesk (instrukcja wysyłania zgłoszenia) lub bezpośrednio zgłoszenie się do pokoju A303.